Inleiding
Philips-Hue.com is de website om nieuwe klanten kennis te laten maken met de Philips Hue familie van Signify. Middels de inzet van deze website wordt de beleving van Philips Hue tentoongesteld aan potentiële gebruikers van slimme verlichting. Daarnaast wordt dit platform ook ingezet als verkoopkanaal van Signify. Op deze manier kunnen Hue producten direct verkocht worden aan de eindgebruiker.
Uitdaging
Signify is ervan overtuigd dat slimme verlichting een meerwaarde heeft voor iedereen. Het zorgt voor gemak, kostenbesparing en een goede en mooie sfeer in huis. Om de potentiële klant te overtuigen van voornamelijk dit laatste was Signify op zoek naar een online omgeving waarin de klant een bepaalde Philips Hue opstelling alvast kan proberen. Eenmaal geënthousiasmeerd is het voor de klant ook direct mogelijk om de desbetreffende Hue producten online aan te schaffen.
Oplossing
Kabisa heeft ervoor gezorgd dat interactieve visualisaties getoond worden op de website. Met deze visualisaties kunnen potentiële klanten online op een interactieve manier kennismaken met concepten als Scènes, Philips Hue Sync en de Philips Hue accessoires. Met Scènes kan een Hue gebruiker met één druk op de knop een ambiance creëren door een bepaald kleurenpalet op de lampen toe te passen. Philips Hue Sync wordt gebruikt in combinatie met een beeldscherm: de aanwezige Hue verlichting synchroniseert met alle kleuren die op het beeldscherm te zien zijn.
Resultaat
Met de Philips-Hue.com interactieve headers probeert Signify dus samen met Kabisa de potentiële klant te overtuigen van de kracht van Philips Hue. Interactieve headers zijn een sterke aanvulling op het Philips-Hue.com e-commerce kanaal. Uit de cijfers is gebleken dat het engagement van de bezoekers enorm is vergroot sinds de introductie van de interactieve headers.
Project geslaagd dus!