Projecthistorie
Kabisa is binnen Tele2 werkzaam in het NMS team (Network Management Systems). Het team is verantwoordelijk voor de software die het netwerk aanstuurt. Een groot onderdeel daarvan is de Network Representative (NR). Een gedeelte van het netwerk kan worden aangestuurd via de Rest API van de NR, zodat niet alle systemen direct integreren met elkaar, maar altijd via de NR.
Daarnaast bouwt Kabisa momenteel samen met Tele2 een Technical Self Care, een dashboard waarin klanten de technische instellingen van hun producten kunnen configureren. Denk hierbij aan functies als telefoon doorschakelen, een automatische telefoonbeantwoorder (keuzemenu) en call centers.
Door onze ervaring met TDD en DevOps hebben wij Tele2 geholpen met het opzetten van goede CI/CD. Middels het inzetten van een Scrum master van Kabisa, zijn de Scrum processen verbeterd.
Projecthistorie
De Technical Self Care zal binnenkort live gaan. Door de overname van T-Mobile kan het zijn dat TSC extra of andere features moet gaan ondersteunen.
Gezien alle technische veranderingen en verhuizingen zullen er wellicht nog meer migratietrajecten komen. De NR heeft dan misschien uitbreiding nodig.